על הכותב

איתי מזרב

מומחה למדיניות חינוך (גן-י״ב) ארצית בדגש על העלאת איכות ההוראה וצמצום פערים. אני בעל ניסיון אקדמאי ומקצועי, בין היתר כמנהל תחום מדיניות חינוך במשרד החינוך של וואשינגטון די. סי., תפקיד שבמסגרתו פיתחתי וביצעתי רפורמות ופרויקטים שונים בתחום פיתוח הוראה וחדשנות בחינוך, וכן ניהלתי באופן ישיר את מערך התמיכה בקבוצת בתי הספר עם ההישגים הנמוכים ביותר במדינה, ויישמתי מדיניות לצמצום פערים. אני בעל תואר שני במדיניות חינוך מאוניברסיטת ג׳ורג׳טאון בוואשינגטון ובוגר התכנית היוקרתית Education Pioneers, לפיתוח שדרה ניהולית למערך החינוך בארה״ב. 

תחומי התמחות עיקריים: 
ניהול מדיניות מורים ארצית
  • מדיניות לשיפור איכות המורים הוכחה במחקר המוביל מהשנים האחרונות כאפקטיבית ביותר בהעלאת רמת בתי הספר, הישגי התלמידים וצמצום הפערים. כחלק מהנסיון הרב שרכשתי בתחום זה, יישמתי תכניות חדשניות להערכה וקידום מורים כגון IMACT ו-LIFT. כמו כן התמחיתי בפיתוח מדדים להערכת מורים אפקטיבית ושימוש בהם לצורך פיתוח מקצועי. 
  • בעל התמחות מיוחדת בבעיית הפיזור הבלתי שוויוני של מורים (המצאות מורים ומנהלים איכותיים יותר דווקא בבתי הספר ובכתות החזקות יותר). התמחיתי במסגרת תכנית  עמיתים בארגון The Education Trust, המוביל את הטיפול בנושא זה בארה״ב. כתבתי מספר תכניות מדיניות לייעול חלוקת מורים ובכללן את תכנית המדיניות הרשמית של וואשינגטון די. סי. לעידוד מורים איכותיים לעבוד בבתי הספר החלשים, וחיזוק רמת החינוך בהם. 
הערכת בתי ספר
  • בעל ידע ונסיון מעמיק בהערכת בתי ספר. הובלתי את תחום ההערכה בוואינשגטון די.סי. והתמחיתי בפיתוח מודלים להערכת בית ספר המשלבים מדדים אקדמאים (מבחנים בשפה, מתמטיקה, מדעים וכו׳), עם מדדים לא אקדמאים (כישורים לא קוגניטיביים, חברתיים-ריגושים, משמעת וכו׳). 
קידום בתי ספר נכשלים
  • מילאתי את תפקיד המשנה לסגן שר החינוך במסגרתו הייתי המנהל הראשי של תכנון המדיניות וההוצאה לפועל של מערך תמיכה למען שיפור ההישגים בבתי הספר הנכשלים ביותר. טיפלתי בבתי ספר המאופיינים בשירות אוכלוסיות מוחלשות, הישגי לימוד נמוכים ביותר, אלימות גבוהה ונשירה. שילבתי מדיניות של אבחון והתערבות מדודה, פיתוח מודלים מיוחדים של הוראה (RtI) והעלאת רמת ההישגים הכללית, בתחום האקדמאי והלא אקדמאי. 
קידום חדשנות בבתי ספר
  • קידמתי תחומי מדיניות חדשניים לשיפור איכות החינוך ורמת בתי הספר. בין היתר, הובלתי את יישום טכניקת ה-Competency Based Education (״הוראה לקראת שליטה״), המציעה מנות חינוך שונות לתלמידים עם צרכים שונים (בדגש על התלמידים החזקים והחלשים ביותר), ובעלת פוטנציאל לצמצום פערים משמעותי בתוך בית הספר, ובין בתי ספר.  


תגובה 1:

  1. אכן החינוך הוא תחום חשוב ביותר ויש להשקיע בו הרבה יותר משמושקע כעת. העולם משתנה ועל דור העתיד להיות מוכן להתמודד עם טעויות שעשו בני דורנו וקודמיו.

    השבמחק